LDP 2023

Verslag LDP 2023

Dag 1: Aankomst in Barruera
Na een vlucht vanuit Eindhoven naar Barcelona zijn we met een bus naar de schilderachtige camping
in Barruera gereden. Met de zinderende opwinding van de aankomende trekking, hebben we onze
tenten opgezet, gezamenlijk gegeten en genoten van een rustige nacht onder de sterren.

Dag 2: Start van de Trekking in Aigüestortes
Deze ochtend werden we vroeg gewekt door de zon die over de bergen opkwam. Na het
gezamenlijke ontbijt vertrokken we met een 4×4 taxi naar de ingang van het natuurpark Aigüestortes,
vol verwachting voor de dagen die voor ons lagen. De trektocht begon meteen en leidde ons door
een adembenemend landschap. We bereikten de refugi Estany Llong, waar we onze eerste nacht in
de bergen doorbrachten.

Dag 3: Refugi Colomina
Onze volgende stop was de refugi Colomina. We vervolgden onze tocht door het prachtige
landschap, en de groepsdynamiek werd sterker naarmate we elkaar ondersteunden bij het navigeren
door de ruige terreinen, wetende dat samenwerking essentieel was om veilig vooruit te komen.

Dag 4: Refugi Ernest Malafré
De reis bracht ons verder naar de refugi Ernest Malafre, met schitterende uitzichten en bergmeren
onderweg. We werden geconfronteerd met zowel fysieke als mentale uitdagingen, maar onze
vastberadenheid en focus bleven sterk terwijl we hoger de bergen in trokken.

Dag 5: Refugi Saboredo
We vervolgden onze trekking naar de refugi Saboredo. Het landschap bleef veranderen, maar onze
vastberadenheid om de tocht te voltooien bleef onwrikbaar. Het was een dag van teamwork en
vastberadenheid terwijl we door het ruige terrein verplaatsten, wetende dat we ons doel konden
bereiken met de juiste mindset.

Dag 6: Refugi Restanca
De volgende etappe bracht ons naar de refugi Restanca, waar we opnieuw werden beloond met
adembenemende uitzichten. Onze groep was sterker dan ooit, en we realiseerden ons dat we samen
alles konden bereiken.

Dag 7: Terug naar Basecamp
Op de laatste dag van onze trekking keerden we terug naar ons basecamp op camping Boneta.
Terwijl we de bergen verlieten, beseften we hoeveel onvergetelijke herinneringen we hadden
verzameld. Onze groep was sterker dan ooit, en onze focus en vastberadenheid hadden ons
geholpen om deze pittige tocht succesvol af te ronden.
Het was een avontuur om nooit te vergeten, vol uitdagingen, beloningen en een diepe band tussen
groepsleden. Samen hebben we de kracht van de natuur getrotseerd en zijn we sterker en hechter